Caută analize după cod produs

Produsul a fost adăugat în coș

Transport: GRATUIT:

  • - pentru comenzile care conțin produse marcate cu "TRANSPORT GRATUIT"
  • - pentru comenzile în valoare de peste 9900 lei
  • - în zilele cu transport gratuit (anunțate pe INSTAGRAM)

STANDARD:

  • - 1000 lei - București
  • - 1200 lei - alte localități din zona de acoperire a firmei de curierat
  • - 1800 lei - pentru zone ce nu se află în zona de acoperire a firmei de curierat

Niciun produs în coș.

Produsul a fost adăugat în coș

Transport: GRATUIT:

  • - pentru comenzile care conțin produse marcate cu "TRANSPORT GRATUIT"
  • - pentru comenzile în valoare de peste 9900 lei
  • - în zilele cu transport gratuit (anunțate pe INSTAGRAM)

STANDARD:

  • - 1000 lei - București
  • - 1200 lei - alte localități din zona de acoperire a firmei de curierat
  • - 1800 lei - pentru zone ce nu se află în zona de acoperire a firmei de curierat

Niciun produs în coș.

7 beneficii surprinzătoare ale mierii

Din cele mai vechi timpuri, mierea a fost folosită atât ca hrană, cât și ca medicament.

Este foarte bogata în compuși benefici ai plantelor și oferă mai multe beneficii pentru sănătate.

Mierea este foarte sănătoasă atunci când este folosită în locul zahărului rafinat, care are 100% calorii goale.

Iată cele mai surprinzatoare beneficii ale mierii pentru sănătate:

1. Mierea conține nutrienți

Mierea este un lichid dulce și gros făcut de albine.

Albinele colectează zahăr – în principal nectarul bogat în zahăr al florilor din mediul lor.

Odată ajunși în stup, consumă, digeră și regurgitează nectarul în mod repetat.

Produsul final este mierea, un lichid care servește drept aliment depozitat pentru albine. Mirosul, culoarea și gustul depind de tipurile de flori vizitate.

Din punct de vedere nutrițional, 1 lingură de miere (21 de grame) conține 64 de calorii și 17 grame de zahăr, inclusiv fructoză, glucoză, maltoză și zaharoză.

Nu conține practic fibre, grăsimi sau proteine.

De asemenea, conține urme – sub 1% – de mai multe vitamine și minerale, dar ar trebui să mănânci multe kilograme pentru a-ți îndeplini cerințele zilnice.

2. Mierea este bogată în antioxidanți

Mierea de înaltă calitate conține mulți antioxidanți importanți. Acestea includ acizi organici și compuși fenolici, cum ar fi flavonoizii .

Oamenii de știință sunt de parere că această combinație a compușilor conferă mierii puterea sa antioxidantă.

Antioxidanții au fost asociați cu riscul redus de atacuri de cord, accidente vasculare cerebrale și unele tipuri de cancer. De asemenea, pot susține și sănătatea ochilor.

3. Mierea este „mai puțin rea” decât zahărul pentru diabetici

Dovezile despre miere și diabet sunt mixte.

Pe de o parte, poate reduce mai mulți factori de risc pentru bolile de inimă frecvente la persoanele cu diabet de tip 2.

De exemplu, poate scădea colesterolul  „rău”, trigliceridele și inflamația în timp ce crește colesterolul „bun”.

Cu toate acestea, unele studii au constatat că poate crește și nivelul zahărului din sânge – nu la fel de mult ca zahărul rafinat.

Deși mierea poate fi puțin mai bună decât zahărul rafinat pentru persoanele cu diabet zaharat, ar trebui totuși consumată cu precauție.

4. Antioxidanții din miere pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale

Tensiunea arterială este un factor important de risc pentru bolile de inimă, iar mierea poate ajuta la scăderea acesteia.

Acest lucru se datorează faptului că mierea conține compuși antioxidanți care au fost legați de scăderea tensiunii arteriale.

Studiile efectuate atât la șobolani, cât și la oameni au arătat reduceri modeste ale tensiunii arteriale datorate consumului de miere. (1)

5. Mierea ajută și la îmbunătățirea colesterolului

Nivelul ridicat de colesterol este un factor de risc puternic pentru bolile de inimă.

Acest tip de colesterol joacă un rol major în ateroscleroză, acumularea de grăsimi din arterele care poate duce la atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale.

Interesant este faptul că mai multe studii arată că mierea poate îmbunătăți nivelul colesterolului.

Reduce colesterolul LDL total și „rău”, crescând în mod semnificativ colesterolul HDL „bun”.(2)

De exemplu, un studiu efectuat pe 55 de pacienți a comparat mierea cu zahărul de masă și a constatat că mierea a determinat o reducere cu 5,8% a LDL și o creștere cu 3,3% a colesterolului HDL. De asemenea, a dus la o slabire modesta de 1,3%. (3)

6. Mierea poate reduce trigliceridele

Creșterea trigliceridelor din sânge este un alt factor de risc pentru bolile de inimă.

Acestea sunt, de asemenea, asociate cu rezistența la insulină, un factor principal al diabetului de tip 2.

Nivelurile de trigliceride tind să crească la o dietă bogată în zahăr și carbohidrați rafinați.

Interesant este faptul că mai multe studii au legat consumul regulat de miere cu niveluri mai scăzute de trigliceride, mai ales atunci când este utilizat pentru a înlocui zahărul. (4)

De exemplu, un studiu care a comparat mierea și zahărul a constatat niveluri mai scăzute de trigliceride cu 11-19% în grupul cu miere. (5)

7. Mierea vindecă arsuri și răni

Tratamentul cu miere a fost folosit pentru vindecarea rănilor și arsurilor încă din Egiptul antic și este și astăzi obișnuit.

O revizuire a 26 de studii privind îngrijirea rănilor a constatat că mierea este cea mai eficientă în vindecarea arsurilor și rănilor la oamenii care s-au infectat după operație. (6)

Mierea este, de asemenea, un tratament eficient pentru ulcerele piciorului diabetic, care sunt complicații grave ce pot duce la amputare. (7)

Un studiu a raportat o rată de succes de 43,3% cu miere ca tratament pentru plăgi. Într-un alt studiu, mierea topică a vindecat 97% din ulcerele diabetice ale pacienților. (8)

Cercetătorii cred că puterile vindecătoare ale mierii provin din efectele sale antibacteriene și antiinflamatorii, precum și din capacitatea sa de a hrăni țesutul din jur. (9)

Fii primul care scrie o recenzie despre “7 beneficii surprinzătoare ale mierii”

Adaugă un review

Rating-ul tău

Acordă o notă

10% reducere la a doua comandă! Abonează-te la newsletter!