Caută analize după cod produs

Produsul a fost adăugat în coș

Transport: GRATUIT:

  • - pentru comenzile care conțin produse marcate cu "TRANSPORT GRATUIT"
  • - pentru comenzile în valoare de peste 9900 lei
  • - în zilele cu transport gratuit (anunțate pe INSTAGRAM)

STANDARD:

  • - 1000 lei - București
  • - 1200 lei - alte localități din zona de acoperire a firmei de curierat
  • - 1800 lei - pentru zone ce nu se află în zona de acoperire a firmei de curierat

Niciun produs în coș.

Produsul a fost adăugat în coș

Transport: GRATUIT:

  • - pentru comenzile care conțin produse marcate cu "TRANSPORT GRATUIT"
  • - pentru comenzile în valoare de peste 9900 lei
  • - în zilele cu transport gratuit (anunțate pe INSTAGRAM)

STANDARD:

  • - 1000 lei - București
  • - 1200 lei - alte localități din zona de acoperire a firmei de curierat
  • - 1800 lei - pentru zone ce nu se află în zona de acoperire a firmei de curierat

Niciun produs în coș.

Miere sau zahar în alimentație?

Când prepari o ceașcă de ceai fierbinte, adaugi miere sau zahăr?

Deși ambele pot îndulci băutura ta beneficiile lor nutriționale variază.

Mierea și zahărul sunt carbohidrați compuși în principal din glucoză și fructoză. Sunt folosite ca ingrediente în multe alimente și rețete. Ambele pot duce la creșterea în greutate dacă sunt utilizate excesiv.

Miere

Albinele folosesc nectarul pe care îl colectează din flori pentru a face miere. Această substanță groasă este de obicei consumată sub formă lichidă iar culoarea poate varia de la galben pal la maro închis.

Mierea este compusă în principal din apă și două zaharuri: fructoză și glucoză. De asemenea, conține urme de:

  • enzime
  • aminoacizi
  • Vitamine B
  • vitamina C
  • minerale
  • antioxidanți

Mulți dintre antioxidanții găsiți în miere sunt clasificați ca flavonoizi. Flavonoizii au proprietăți antiinflamatorii, care pot oferi unele beneficii pentru sănătate.

Fiecare varietate de miere are o culoare și o aromă distinctă. De exemplu, mierea de hrișcă este o miere închisă la culoare, cunoscută pentru gustul său de malț.

Care sunt beneficiile mierii?

Mierea este mai bogată în fructoză decât glucoză. Fructoza este mai dulce decât glucoza, deci este posibil să puteți folosi o cantitate mai mică de miere în mâncare sau băutură fără a sacrifica dulceața. Urmele de vitamine și minerale găsite în miere pot avea, de asemenea, beneficii suplimentare pentru sănătate.

Mierea crudă, nepasteurizată conține urme de polen local, care pot ajuta la desensibilizarea reacțiilor alergice.

Mierea oferă, de asemenea, beneficii suplimentare pentru sănătate:

  • Poate ajuta la distrugerea germenilor, deoarece are proprietăți antimicrobiene.
  • Ajută la vindecărea rănilor și arsurilor minore.
  • De asemenea, poate ajuta la ameliorarea tusei și a durerilor de gât.

Dezavantaje?

La aproximativ 22 de calorii per linguriță, mierea are un conținut ridicat de calorii. Se compune în primul rând din zahăr și trebuie utilizat cu ușurință. Acest lucru este valabil mai ales dacă aveți probleme de sănătate, cum ar fi diabetul, bolile de inimă sau obezitatea.

Mierea poate fi periculoasă pentru sugarii mai mici de un an. Acest lucru se datorează faptului că conține spori bacterieni care pot provoca botulism la sugari.

Zahăr

Zahărul este alcătuit dintr-o combinație de glucoză și fructoză, formând zaharoză. Nu are vitamine sau nutrienți adăugați.

Un carbohidrat dens în calorii, zahărul este derivat din sfecla de zahăr și din plantele de trestie de zahăr. Necesită procesare în mai multe etape înainte de a deveni zahărul de masă rafinat și granulat pe care îl folosim cel mai des.

Dintre numeroasele tipuri diferite de zahăr, zahărul alb, maro și brut sunt cele mai utilizate.

Zahărul brun este o combinație de zahăr alb și melasă și poate avea niște urme de nutrienți. Este utilizat în principal la coacere.

Zahărul brut este o versiune mai puțin rafinată a zahărului alb. Este de culoare maro deschis și conține cristale mai mari. Zaharul brut nu variază nutrițional comparativ cu zahărul alb. Zaharul brut este o versiune mai puțin rafinată a zahărului alb.

Care sunt beneficiile zahărului?

Ca un carbohidrat, zahărul este o sursă potențială de combustibil rapid. Creierul dvs. are nevoie de 130 de grame de carbohidrați zilnic pentru a funcționa. Această substanță naturală este, de asemenea, săracă în calorii, cu o linguriță care conține aproximativ 16 calorii.

Zahărul alb are o durată lungă de valabilitate și este ușor de utilizat la coacere și gătit.

Zahărul este accesibil si are costuri reduse.

Care sunt dezavantajele zahărului?

Dacă consumați prea mult zahăr vă poate crește riscul de boli de inimă și diabet de tip 2. Zahărul este un ingredient obișnuit în multe alimente procesate, deci este posibil să consumați mai mult din el decât vă dați seama. Acest lucru poate duce la creșterea în greutate și obezitate.

Persoanele cu diabet zaharat ar trebui să urmărească consumul de zahăr, deoarece poate determina creșterea glicemiei.

Dacă este consumat în cantități mai mari decât are nevoie corpul dumneavoastră, zahărul poate oferi o explozie rapidă de combustibil urmată de o scădere bruscă a energiei. Este posibil ca organismul dvs. să găsească zahăr mai greu de digerat decât mierea, deoarece nu conține enzime.

Acești doi îndulcitori folosiți pe scară largă au gusturi și texturi foarte diferite. S-ar putea să descoperiți că vă place gustul melasei și totuși să preferați blândețea mierii pe pâinea prăjită de dimineață.

Mierea are mai multe beneficii pentru sănătate decât zahărul.

Fii primul care scrie o recenzie despre “Miere sau zahar în alimentație?”

Adaugă un review

Rating-ul tău

Acordă o notă

10% reducere la a doua comandă! Abonează-te la newsletter!